لیست فرودگاه های بین المللی ایران

لیست فرودگاه های بین المللی ایران

در حال حاضر، فرودگاه های بین المللی ایران در شهرهای مختلف وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها و توضیحاتی در مورد معروف ترین آنها میپردازیم.

لیست فرودگاه های بین المللی ایران

1-  فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (IKIA)

2- فرودگاه بین‌المللی مهرآباد

3- فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد

4- فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز

5- فرودگاه بین‌المللی کیش

6- فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان

7- فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز

8- فرودگاه بین‌المللی بندرعباس

9- فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی یزد

10- فرودگاه بین‌المللی ساری (مقاصد محدودی در آسیا)

11- فرودگاه بین‌المللی شهدای چابهار

 

 

— فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (IKIA)

این فرودگاه یکی از فرودگاه های بین المللی ایران است که پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران به شمار می‌رود در این فرودگاه خدمات فرودگاهی شامل CIP فرودگاه امام و خدمات فست ترک فرودگاهی نیز ارائه میشود و قابل رزرو میباشد.

استانبول، بغداد، باکو، وین، پاریس، فرانکفورت، آمستردام، مسکو، سئول، توکیو، بیروت، عشق‌آباد، کابل، شارجه، دوحه، مسقط، آتن، رم، مادرید، بارسلونا، آمستردام، بروکسل، کپنهاگ، زوریخ، وین، ورشو، پراگ، بوداپست، بخارست، صوفیه، کیف، مسکو، سن پترزبورگ، عشق‌آباد، ایروان، تاشکند، دهلی نو، بمبئی، کراچی، لاهور، کاتماندو، بانکوک، کوالالامپور، سنگاپور، پکن و … است.

— فرودگاه بین‌المللی مهرآباد

این فرودگاه جزو فرودگاه های بین المللی ایران است و در حال حاضر به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک کشور شناخته می‌شود. مهرآباد بیشتر به پروازهای داخلی اختصاص دارد، اما در عین حال پروازهای خارجی به مقاصد محدودی از جمله استانبول، بغداد، دمشق، ایروان، باکو و مسکو نیز در آن انجام می‌شود. همچنین پروازهای که با جت اختصاصی انجام میشود نیز در این فرودگاه انجام میشود.

 

لیست فرودگاه های بین المللی ایران

 

— فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد

این فرودگاه به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر هوایی است. پروازهای خارجی مشهد به مقاصد مختلفی در اروپا، آسیا و آفریقا انجام می‌شود. مهم‌ترین مقاصد پروازی دبی، نجف، بغداد، استانبول، آنکارا، باکو، عشق‌آباد، کابل، داکا، کویت، مسقط، دبی، ابوظبی، شارجه، ریاض، جده، مدینه، دمشق، بیروت، و چند مقصد دیگر است.

اگر قصد سفر به خارج از ایران از طریق فرودگاه مشهد را دارید باید بدانید که در این فرودگاه نیز خدمات CIP قابل رزرو بر روی پرواز شما میباشد. رزرو CIP مشهد هم برای پروازهای ورودی و هم پروازهای خروجی از این فرودگاه قابل ارائه میشود.

— فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز

این فرودگاه بین المللی ایران در شهر تبریز واقع شده است، به عنوان هاب اصلی شرکت هواپیمایی آتا شناخته می‌شود و مرکز تبادلات تجاری و فرهنگی شمال غرب ایران است. پروازهای خارجی تبریز به مقاصد مختلفی در کشور ترکیه و استانبول انجام می‌شود. استانبول، آنکارا، باکو، چند کشور همسایه دیگر از مقاصد دیگر این فرودگاه میباشد.

— فرودگاه بین‌المللی کیش

این فرودگاه در جزیره کیش واقع شده است، جزو لیست فرودگاه های بین المللی ایران است و به عنوان قطب گردشگری ایران شناخته می‌شود و پروازهای خارجی آن عمدتاً به کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه