هر آنچه باید برای سفر هوایی با نوزاد بدانید! ( شرایط سفر نوزاد با هواپیما )

هر آنچه باید برای سفر هوایی با نوزاد بدانید! ( شرایط سفر نوزاد با هواپیما )

اغلب پیش می‌آید که خانواده‌هایی که به تازگی یک نوزاد به خانواده خود اضافه کرده‌اند، قصد سفر با هواپیما را داشته باشند. اما بردن نوزاد به سفر هوایی با خود شرایط و دردسرهای خاصی را به همراه دارد که باید در نظر گرفته شوند. با ما همراه شوید تا اطلاعات لازم درباره سفر هوایی با نوزاد را به دست آوریم.

 

از چه زمانی می توانید با نوزاد به سفر بروید؟

معمولاً، بیشتر شرکت‌های هواپیمایی اجازه می‌دهند که نوزادان با سن کمتر از ۲ هفته همراه با والدین خود سفر کنند. اما برای اطمینان از اینکه نوزاد شما آماده‌ی سفر هوایی است، باید با پزشک خود مشورت کنید.

او می‌تواند شرایط سلامتی نوزاد شما را بررسی کرده و اطمینان حاصل کند که سفر هوایی برای نوزاد شما ایمن است. به علاوه، در صورتی که نوزاد مشکلات جسمی دارد مثلاً دارای بیماری یا مشکلات تنفسی است، لازم است ابتدا با پزشک خود در مورد سفر او مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که سفر برایش مناسب است یا خیر.

 

نکات مهم در هنگام سفرهوایی با نوزاد

نکات سفر هوایی با نوزاد را در ذیل به طور کامل توضیح داده‌ایم:

— هنگام گرفتن بلیت بگویید نوزادی همراه دارید

در هنگام گرفتن بلیت برای سفر هوایی، به کارشناسان شرکت هواپیمایی اعلام کنید که نوزادی همراه دارید. این اطلاعات نه‌تنها بر روی هزینه بلیت‌تان تأثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند باعث شود که به شما یک صندلی در نقطه‌ای ایمن‌تر از هواپیما اختصاص داده شود. در صورتی که انتخاب صندلی بر عهده شماست، بهتر است صندلی‌هایی را که در کنار راهرو و در جلوی هواپیما قرار دارند انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی برای تعویض پوشک و شست و شوی نوزاد به دستشویی بروید و مزاحم سایر مسافرین نشوید.

 

— زودتر به فرودگاه بروید

هنگام سفر نوزاد با هواپیما، بهتر است کمی زودتر از زمان معمول (حداقل یک نیم ساعت) به فرودگاه بروید. این اقدام به شما امکان می‌دهد که در صورت بروز مشکلات اضطراری مانند تعویض پوشک، آرامش داشته باشید. بیشتر فرودگاه‌ها اتاقهایی به نام “اتاق مادر و کودک” دارند که امکانات لازم برای مراقبت از نوزاد را فراهم می‌کنند. قبل از پرواز، بهتر است به این اتاق سری بزنید.

گزینه بهتر در این شرایط استفاده از سالن های اختصاصی cip است این سالن ها عموما خلوت تر هستند امکانات رفاهی بیشتری دارند و با توجه به آن که نیازی به ماندن در صف و انجام بخش های اداری سفر ندارید نگرانی و سطح استرس شما کمتر میباشد. خدمات cip در بیشتر فرودگاه‌ها ارائه میشود برای رزرو cip فرودگاه امام خمینی برای پروازهای بین الملی و سایر فرودگاه ها میتوانید از سایت واران اقدام نمایید. در صفحه هزینه cip فرودگاه امام خمینی اطلاعات لازم در مورد قیمت خدمات قرار گرفته است.

 در پروازهای ترانزیت در شهرهای دوبی و دوحه به مقاصد دیگر می‌توانید از سرویس cip فرودگاه دبی مرحبا و سرویس امارات المها استفاده کنید که در این سرویس ها اتاق های مخصوص نوزادان جهت رفاه حال مسافران فراهم شده است. 

 

— شیر دادن به نوزاد قبل از پرواز

قبل از سوار شدن به هواپیما، به نوزاد خود شیر بدهید. خوردن و مکیدن شیر در حین پرواز ممکن است به دلیل وارد شدن هوا بیشتری به دستگاه گوارشی، به ویژه در اثر تغییر فشار هوا، موجب عدم راحتی نوزاد شود. در صورت نیاز به شیر دادن به نوزاد در طول مسافرت، سعی کنید زمان آن با بلند شدن و فرود آمدن هواپیما هماهنگ باشد یا این کار را در چند وعده کوچک انجام دهید.

— تعویض پوشک نوزاد

قبل از سوار شدن به هواپیما، حتماً پوشک نوزاد را عوض کنید تا آرامش خودتان و سایر مسافران را در سفر هوایی تضمین کنید.

— مراقبت از گوش‌های نوزاد

به طور خاص در زمان بلند شدن و فرود آمدن هواپیما، مراقبت کنید که گوش‌های نوزاد تحت فشار قرار نگیرند. اگر بزرگترها آدامس می‌خورند، نوزادان نیز می‌توانند خوردن شیر یا مکیدن پستانک به عنوان یک روش کمکی را انتخاب کنند.

— استفاده از صندلی نوزاد

بهتر است برای نوزاد یک صندلی جداگانه بگیرید و کریر او را با خودتان ببرید تا بتوانید با خیال راحت نوزادتان را در آن قرار دهید. در نظر داشته باشید که پهنای صندلی نوزاد شما باید کمتر از ۴۰ سانتی‌متر باشد.

در کل، با رعایت این نکات، می‌توانید سفر هوایی با نوزاد را به یک تجربه مطمئن و آرام تبدیل کنید. برای آنکه بتوانید سفر آرام تری داشته باشید میتوانید از خدمات بیزینس کلاس ماهان یا سایر ایرلاین ها استفاده نمایید.

 

پرواز هوایی نوزاد

 

چه وسایلی را برای سفرهوایی با نوزاد با خود به هواپیما ببریم؟

سفر هوایی با نوزاد نیازمند برنامه‌ریزی خاصی است. برخی از وسایل مهم که برای سفر هوایی با نوزاد باید به همراه داشته باشید عبارتند از:

1. پوشک : برای تعویض پوشک‌های نوزادتان در طول سفر.

2. پستانک و شیشه‌ شیر : اگر نوزاد شیر مادر نمی‌خورد، پستانک و شیشه شیر برای تغذیه‌اش لازم است.

4. مواد غذایی و خوراکی : اگر نوزاد شما قادر به خوردن غذاهای عمومی است، مواد غذایی مناسب را همراه خود داشته باشید.

5. لباس اضافی : لباس‌های اضافی برای تعویض در صورت لزوم به همراه داشته باشید.

6. اسباب‌بازی‌ها : برای سرگرمی نوزادتان در طول سفر اسباب بازی های مورد علاقه او را به همراه داشته باشید.

7. ضروریات بهداشتی : مانند مرطوب کننده پوست، پنبه و پد پاک‌کننده.

8. کریر یا صندلی نوزاد : اگر از صندلی نوزاد استفاده می‌کنید، حتماً آن را همراه داشته باشید.

9. دستمال‌های مرطوب : برای تمیز کردن نوزاد در صورت لزوم.

10. کیسه پلاستیک : برای داشتن لباس‌های کثیف یا پوشک‌های استفاده شده.

11. لباس اضافی برای نوزاد : برای مواقعی که هواپیما سرد است.

12. داروها و لوازم اولیه پزشکی : شامل داروهای لازم، ضدعفونی‌کننده دست و یا بینی، پانسمان و…

13. مواد مسکن : برای مواقعی که نوزادتان ناراحت می‌شود و گریه می‌کند.

14.کارت‌های هویت و اسناد : هویت و پاسپورت شما و نوزاد، بلیت‌های هواپیما و ..

در نهایت، مهم است که در هنگام برنامه‌ریزی سفر هوایی با نوزاد، به نیازهای نوزادتان توجه کنید و تمام وسایل لازم را به همراه داشته باشید.

 

سوالات متداول در مورد سفر هوایی با نوزاد 

اگر نوزاد در هواپیما دچار گوش درد شد باید چه کنیم؟

اگر نوزاد دچار گوش درد شد، می‌توانید از سرم نمکی بینی استفاده کنید، زیرا این کار می‌تواند به باز شدن مخاط بینی و گوش کمک کند. اما بهتر است این کار را قبل از شروع پرواز و همچنین پس از مشورت با پزشک انجام دهید. همچنین در طول پرواز می‌توانید از قطره‌های گوش برای نوزاد استفاده کنید.

آیا کودک من باید در طول پرواز روی بغل من بنشیند؟

بستگی به شرایط موجود و انتخابی شما دارد. اداره هوانوردی برای کودکان زیر 2 سال به بلیط نیاز ندارد. اما این بدان معناست که کودک شما روی بغل شما خواهد بود. البته این شرایط ممکن است هم شما و هم فرزندتان را آزار بدهد.
توصیه می‌کنیم برای فرزند خود در هر سنی که هست، بلیط مجزا تهیه کنید تا هیچ‌یک اذیت نشوید.

صندلی ماشین کودک در هواپیما

صندلی‌های ماشین کودکان و کریرها معمولاً به عنوان چمدان به حساب نمی‌آیند، اما قوانین براساس خطوط هوایی متفاوت است. قبل از پرواز، بهتر است با شرکت هواپیمایی در این رابطه صحبت کنید. اگر موردی نداشت، صندلی ماشین را در یک کیسه یا جعبه محافظ بسته بندی کنید و در صورتی کودک شما صندلی هواپیما دارد، آن را با خود بیاورید.
این صندلی می‌تواند راحتی کودک را در طول سفر هوایی تضمین کند.

ارسال دیدگاه