آخرین مقررات سفر به هند

آخرین مقررات سفر به هند
5/5 - (1 امتیاز)

مقررات سفر به هند

با توجه به اغاز پذیرش گردشگران خارجی 99 کشور (99 کشوری که در رده بندی A قرار می گیرند) توسط کشور هندوستان که واکسیناسیون آنها کامل شده است ( واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی) و نیز دارای ویزای معتبر هند که تاریخ صدور ویزا بعد از 15 نوامبر2021 باشد، مقتضی است جهت سفر به این کشور از مورخ 11 ژانویه 2002 به بعد اقدامات ذیل را انجام دهید:

تهران- دهلی

1.مسافرین محترم بالای 5 سال این مسیر می بایست، فرم خوداظهاری واطلاعات کامل از جمله جزئیات سفر 14 روز اخیرخود را (چنانچه مسافرتی داشته اند) پیش از سفر به هندوستان در پورتال آنلاین Air Suvidha تکمیل نمایند.
2.شایان ذکر است که مسافرین می بایست از صحت گزارش ثبت شده اطمینان حاصل نموده و چنانچه خلاف آن محرز گردد تحت پیگرد کیفری قرار خواهند گرفت.
3.همچنین پیش از اینکه مسافران اجازه سفر داده شود، تعهدی را در پورتال مبنی بر کسب اجازه از مقامات دولتی جهت گذراندن قرنطینه خانگی/سازمانی و نظارت بر سلامت خود ارائه و شرکت هواپیمایی ماهان آن را تایید می کند.
4.مسافرین می بایست پاسخ منفی تست PCR که 72 ساعت پیش از سفر در یکی از آزمایشگاههای مورد تایید شرکت هواپیمایی ماهان انجام شده باشد را در پورتال آنلاین AIR SUVIDHA بار گذاری نمایند.
5.تا اطلاع ثانوی مسافران ایرانی و هندی (Overseas Citizenof India) OCI یا روادید معتبرکشور هند می توانند باشرکت هواپیمایی ماهان پرواز کنند.
6.تمامی مسافرین در بدو ورود به فرودگاه دهلی ملزم به انجام آزمایش می باشند، می بایست تست خود را پیش از سفر در پورتال AIR SUVIDHA رزرو نمایند.
7.شرکت هواپیمایی ماهان تنها به مسافرانی اجازه سوار شدن به هواپیما می دهد که فرم خود اظهاری را در پورتال AIR SUVDIHA تکمیل کرده و پاسخ منفی خود را در سایت بارگذاری کرده اند.
8.همه مسافران ملزم به نصب برنامه AAROGYA SETU بر روی دستگاه تلفن همراه خود می باشند.
9.غربالگری تب سنجی(دماسنجی) برای کلیه مسافران توسط کارکنان بهداشت حاضر در فرودگاه دهلی انجام خواهد شد و همچنین مسافران فرم خود اظهاری که بصورت آنلاین تکمیل شده را می بایست به مسئولین فرودگاه ارائه دهند.
10.مسافرینی که در حین غربالگری دارای نشانه های بیماری می باشند، می بایست در اسرع وقت قرنطینه و طبق پروتکل های بهداشتی به مراکز درمانی منتقل گردند که در صورت مثبت بودن تست، همراهان ایشان نیز(مسافران همراه و هم ردیف آنها در هواپیما، شامل سه ردیف صندلی جلو و پشت آنها) طبق پروتکل های تعیین شده شناسایی و مدیریت خواهند شد.
11. به صورت اتفاقی از 2% مسافرانی که از این99 کشوربه هندوستان سفر می کنند تست گرفته می شود که هزینه های مربوطه به عهده مسافر می باشد.
12. تمامی مسافران (ازجمله آن 2% که صورت تصادفی در بدو ورود انتخاب شدند و پاسخ آزمایش ایشان منفی بوده) به مدت 7 روز تحت قرنطینه خانگی قرار خواهند گرفت و در روز هشتم از ورودشان به کشور هندوستان مجددا می بایست تست PCR بدهند.
13.در روز هشتم مسافران می بایست پاسخ تست منفی PCR خود را در پورتال AIR SUVIDHA بارگذاری نموده که درصورت منفی بودن الزامی است تا 7 روز سلامت خود را نظارت کنند. لازم به ذکر است چنانچه پاسخ مثبت بود، نتیجه تست آنها جهت انجام آزمایش بیشتر بررسی می گردد و ضمن قرنطینه ، تحت پروتکل های استاندارد تعیین شده درمان قرار می گیرند.
14. مسافرانی که تحت قرنطینه خانگی و یا ناظر برسلامت خود هستند چنانچه علایم و نشانه های بیماری کووید 19 را بروز دهند و یا جواب تست آنها در آزمایش مجدد مثبت شود، الزامی است بی درنگ خود را قرنطینه نموده و به نزدیک ترین مرکز بهداشتی گزارش دهند و یابا شماره امداد ملی/ امداد محلی 1075 تماس بگیرند.
15.کودکان زیر 5سال قبل و بعد از ورود از انجام تست معاف می باشند با این حال اگر در بدو ورود یا در طول قرنطینه خانگی علایم کووید19 در آنها مشاهده شود، از آنها تست گرفته خواهد شد و اقدامات لازم مطابق پروتکل های تعیین شده در مورد آنها صورت خواهد پذیرفت.

دهلی – تهران

1.شرکت هواپیمایی ماهان تا اطلاع ثانوی تنها اتباع ایرانی و اتباع هندی دارای ویزای معتبر ایران را پذیرش خواهد کرد.
2.همه مسافران ورودی بالای 8 سال (اتباع ایرانی و خارجی) حتی در صورت واکسیناسیون کامل می بایست تست PCR که حداکثر 72 ساعت پیش از پرواز انجام شده باشد را ارائه دهند.
3.پاسخ تست PCR می بایست به زبان انگلیسی صادر شود و سایر زبان ها با تایید کنسولگری جمهموری اسلامی ایران در کشور مبدا برسد.
4.آزمایش PCR باید دارای QR CODE یا بارکد باشد.
5.همه مسافران بالای 12 سال ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون کامل که 14 روز از تاریخ دوز دوم آن سپری شده می باشد.
6. فرک اعلامیه کووید 19ف پیش از سوار شدن در کشور مبدا ( فرم ها در سایت CAO Site cao.ir) موجود می باشد. تکمیل و به نماینده شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه ارائه شود.

رزرواسیون cip فرودگاه امام خمینی

منبع: ماهان ایر

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه