لیست کارهای ممنوعه در هواپیما که نباید انجام دهید!!!

لیست کارهای ممنوعه در هواپیما که نباید انجام دهید!!!
3.5/5 - (2 امتیاز)

مهمترین کارهایی که نباید در طول پرواز انجام دهید

سفر با هواپیما همانطور که می‌تواند آرام سپری و به پایان برسد می‌تواند یک سری دردسر نیز برای مسافران ایجاد نماید.

در این نوشتار می‌خواهیم به ۱۷ مورد از مواردی که باید در سفر هوایی از آن‌ها بپرهیزید اشاره نمائیم. فرض کنید بلیط هواپیما تهران ( رزرو cip فرودگاه امام ) به دوبی را خریداری کرده‌اید، سوار هواپیما شده و در جای خود نشسته‌اید. چه کارهایی را نباید انجام دهید تا سفر بهتری را تجربه نمائید؟

با ما همراه شوید تا آگاهی خود را در باب سفر هوایی افزایش دهید.

یخ ممنوع!

طبق قانون نوشیدنی EPA، سرو آب شیر در هواپیما ممنوع شده است اما یخ همچنان از همین آب تهیه می‌شود. دلیل اینکه باید از این یخ‌ها دوری کنید این است که مخازن آب هواپیماها اغلب کهنه و پر باکتری هستند.

پیش از پرواز به خواب نروید

اگر قبل از پرواز بخوابید سخت می‌شود فشار داخل گوش‌هایتان را به تعادل برسانید. این فشار را با آدامس جویدن یا خمیازه کشیدن سریع‌تر می‌توانید رفع کنید. اگر هنگام پرواز سردرد می‌گیرید، بهتر است تا به تعادل رسیدن فشار داخلی گوشتان نخوابید.

تمام زمان سفر را روی صندلی ننشینید

در پرواز بیشتر در معرض خطر ابتلاء به ترومبوز سیاهرگی عمقی یا DVT قرار دارید (نوعی لخته خونی که معمولاً در پا تشکیل می‌شود که به بیماری کلاس اکونومی نیز شناخته می‌شود). برای جلوگیری از این بیماری می‌توانید چند دقیقه بیاستید، راه بروید یا پاهایتان را کشش بدهید. شایان ذکر است که پوشیدن لباس‌های چسب جلوی جریان خون در سفر هوایی را می‌گیرد.

از لنز استفاده نکنید

بهتر است در طول سفر از عینک استفاده نمائید چراکه هوای کابین برای کسانی که لنز استفاده می‌کنند خشک است و ممکن است باعث سوزش چشم شود.

سیستم تهویه بالای صندلی را خاموش نکنید

اگر در هواپیما سردتان شد لباس بپوشید. طبق نظرات پزشکان تهویه بالای صندلی در پرواز باید روی متوسط یا تند تنظیم شود تا میکروب‌های داخل کابین توسط باد از محدوده شما دور شود.

پابرهنه در هواپیما راه نروید

اتفاقات زیادی در هواپیما می‌افتد. از استفراغ خونی گرفته تا چپه شدن غذا یا شکستن شیشه. برای حفظ بهداشت و زخم نشدن پاهایتان باید از پابرهنه بودن خودداری کنید.

از پتو استفاده نکنید

پتو و بالش‌هایی که مسافران استفاده می‌کنند به ندرت تا پایان روز شسته و ضدعفونی می‌شوند. بنابراین از استفاده این وسایل خودداری نمائید تا از شپش، ویروس و انواع میکروب محفوظ بمانید.

غذایی که در سینی افتاده را نخورید!

سینی‌های غذا بین پروازها ضدعفونی نمی‌شود پس اگر ضدعفونی کننده یا زیر بشقابی برای خود نیاورده‌اید، خرده‌های غذا در سینی را برندارید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

رطوبت کابین هواپیما باید بالا و هوای داخل کابین باید طوری تنظیم شود که بالاترین ارتفاعی که انسان می‌تواند در آن نفس بکشد را شبیه سازی نماید بنابراین حفظ آب بدن از مهم‌ترین عوامل در پرواز است.

دکمه سیفون سرویس بهداشتی را لمس نکنید

دستشویی از پرمیکروب ترین مکان‌هاست. بهتر است دستان خود را به خوبی شسته و از دستمال کاغذی برای فشار دادن دکمه سیفون و باز کردن در استفاده نمائید.

شلوارک نپوشید!

تا حد ممکن لباس‌هایی بپوشید که بیشتر پوست شما را پوشانده تا کمتر با صندلی در تماس باشید. چراکه صندلی‌ها بین پروازها تمیز نمی‌شوند و پر از انواع میکروب هستند بنابراین بهتر است شلوارک نپوشید.

چای و قهوه ننوشید

از نوشیدن هر چیزی که احتمالاً از آب شیر داخل هواپیما درست شده پرهیز نمائید. با وجود اینکه آب مورد استفاده برای چای و قهوه جوشانده می‌شود باز بهتر است آب بطری یا هر نوشیدنی بسته بندی شده دیگر را انتخاب نمائید. همچنین مصرف نوشیدنی کافئین دار بدن شما را هیدراته می‌کند بنابراین نباید نوشیدن آب را در کنار آن فراموش کنید.

سودا ننوشید

افزایش ارتفاع باعث افزایش گاز روده تا ۳۰ درصد می‌شود بنابراین بهتر است نوشیدنی‌های کربنات دار در پرواز بپرهیزید و فقط آب بنوشید.

مراقبت پوستی را فراموش نکنید

استفاده از ضدآفتاب در هواپیما نیز لازم است چراکه بیشتر در معرض اشعه‌ها هستید. همچنین برای جلوگیری از خشک شدن و خارش پوست بهتر است از مرطوب کننده استفاده نمائید. چرا که هوای فشرده داخل هواپیما باعث خشکی پوست می‌شود.

برای خواب به پنجره تکیه نکنید

قبل از شما هزاران نفر سر خود را به پنجره تکیه داده‌اند. سرفه، عطسه و تنفس آلوده ی آنها می‌تواند از این طریق شما را آلوده نماید پس از تکیه دادن سر به پنجره بپرهیزید.

از اینکه به مهماندار اطلاع دهید حالتان خوب نیست خودداری نکنید

مهمانداران آموزش دیده‌اند که در زمان بروز فوریت‌های پزشکی سریع و مؤثر به کمکتان بیایند. بنابراین اگر حالتان خوب نبود حتماً به مهمانداران اطلاع دهید تا اوضاع بدتر نشود.

با توجه به شیوع کرونا و لزوم توجه به نکات بهداشتی نیز بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می رسد. بنابراین این روزها توصیه می کنیم خیلی بیشتر مواظب خودتان باشید. 

منبع: خبرگزاری مهر

3.5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه